Z několika grafických návrhů loga společnosti si klient vybral neutrální symbol a technicky působící logo v barvách modré a šedé. Samotný symbol je tvořen obrácenými grafémy "c" a jejich vzájemnou kombinací, čímž navazuje na dál v logu použitou typografii. Zadáním klienta bylo vytvořit logo s univerzálním využitím, které by na první pohled nemuselo nutně připomínat segment energetiky. Klient volil při výběru loga velmi konzervativní přístup s ohledem na jeho univerzálnost v dalším využití.
Pro tento projekt jsme zvolili značně originální koncept komunikace. Pro oblast energetiky je velmi příznačné časté využívání vizuálů se solárními panely, větrnými mlýny nebo jinými zdroji energie či zařízeními. Naší první myšlenkou bylo vyhnout se těmto opotřebovaným a okoukaným vizuálům. Po krátkém hledání souvisejících informací nás napadlo propojit samotnou ideu společnosti, kterou je efektivní využívání energie, s přírodou - univerzálním spojovacím prvkem u jakékoliv cílové skupiny.
Při hlubším zkoumání jsme zjistili, že z celé živočišné říše patří právě medúza k organismům s energeticky nejefektivnějším metabolismem. Proto jsme si ji vybrali jako hlavní vizuální a ideový motiv komunikace. Fotografie medúz poskytli velmi hravý a barevně intenzivní motiv pro pozadí komunikačním materiálům. Zároveň je motiv ideově propojený s oblastí, v níž firma působí. Cílem energetického managementu – hlavním směřováním firmy je dosažení energetické úspory a efektivity. A to je přesně to, co příroda dovedla k dokonalosti u medúz. Klient byl naším návrhem nadšený a my jsme mu nesmírně vděční za projevenou důvěru a odvahu při volbě konceptu.
Možná to na první pohled nevypadá jako zajímavá oblast, ale pro nás je každý projekt stejně velkou výzvou. Ke každému klientovi přistupujeme se stejnou odvahou a snahou poskytnout mu tu nejlepší službu, to nejvýhodnější řešení, vhodnou grafiku a strategii pro jeho oblast působení. Právě pro tvorbu řešení, která jsou originální a zajímavá, je více než rozpočet důležitá důvěra klienta. Každý úspěšný projekt to dokazuje a my jsme rádi, že i společnost Camase, a.s. může pracovat s novou, originální komunikací, která je jednoznačně oddělí od konkurence a ukáže, že jim na jejich poselství záleží.
Právě webové stránky projektu Camase nespoléhají na předdefinované šablony volně dostupných redakčních systémů, ale jsou tvořeny individuálně na míru dle rozsahu, potřeb a kreativních možností jejich obsahu. Vyobrazení komplexních grafů u jednotlivých projektů bylo zvlášť důležité, proto jsme si dali záležet na jejich pracném překreslení. Právě takové části obsahu vyžadují osobitý přístup a profesionální zpracování, zejména pokud je záměrem jejich adaptace do celkové firemní identity společnosti. Webdesign je samozřejmě plně responzívní, funguje a reaguje rychleji než běžné open source řešení a využívá lean code přístup k tvorbě zdrojového kódu.
Pro klienta jsme zpracovali rozsáhlý design manuál, který důkladně dokumentuje použití loga a aplikování firemní identity při tvorbě prezentačních materiálů a při další komunikaci v různých médiích. Součástí balíku rebrandingu byl design vizitek, hlavičkového papíru a ostatní tiskové korespondence spolu s laminovanou brožurou, která využitím vizuálů z kampaně podtrhuje celkovou rafinovanou komunikaci společnosti.
Art Director: Martin Kuspal
Agentura: MAISON D’IDÉE
Vytvořené v roce: 2015
http://www.camase.eu/