Celý proces tvorby vizuální image nové společnosti, případně při rebrandingu již fungující firmy, začíná navrhováním loga a výběru jeho finální varianty. Náš klient si vybral velmi originální a vizuálně silné logo, se kterým se dalo perfektně pracovat při tvorbě webových stránek, design manuálu a tiskovin.
Součástí tvorby každého loga je samozřejmě i design manuál, který ve svém minimálním provedení řeší použití loga, jeho varianty, správnou aplikaci, firemní barvy a typografii. Rozšířený manuál definuje zpracování vizitek, hlavičkového papíru a poštovních obálek. Nejčastěji tento typ design manuálu rozšiřujeme o použití loga a firemního vizuálu na reklamních předmětech, v reklamní inzerci podle preferovaných médií, na letácích a v brožurách, případně je v něm načrtnuté řešení umístění loga na webových stránkách.
Celá identita tohoto projektu pracuje s velmi decentními grafickými prvky. Proto jsme se rozhodli postavit vzhled jednotlivých materiálů na fotografii, jemné práci s textem a sekundárním trojúhelníkovým grafickým prvkem, který diagonálně vstupuje do jednotlivých kompozic a dělí je na plnobarevné, prázdné nebo fotografii překrývají plochy.
Ve zpracované případové studii je možné vidět ukázku z brožury a webových stránek. Design manuál jednotlivých projektů prezentujeme jen při osobním setkání.
Současným trendem v oblasti webového designu je určitá unifikace kompozice a jednotlivých vizuálních prvků či výstavbových postupů ve webových stránkách. Vyplývá to z potřebné optimalizace obsahu pro širokou škálu zobrazovacích zařízení. Přesto ale neustále hledáme způsoby, jak webdesign co nejlépe propojit s vizuální identitou projektu, a zachovat tak obecně akceptovanou funkcionalitu a vyžadovanou kreativu.
Při tomto projektu jsme na webových stránkách navázali na corporate identity (definovanou design manuálem) přenesením fotografií, volbou písma a samozřejmě aplikací sekundárního grafického prvku - diagonální protínající červené plochy. Výsledkem je tak velmi svěží, moderní a věříme, že současně elegantní web, který plynule navazuje na všechny propagační materiály a prvky značky.
Art Director: Martin Kuspal
Agentura: MAISON D’IDÉE
Vytvořené v roce: 2016